10 Aralık 2011 Cumartesi

Bildirim Lağımı

Sen, evet sen ! Sosyal paylaşım sitelerinde, her saniyesini bulunduğu yeri etiketlemek ile geçiren o çük beyinli. Senden bahsediyorum. Bugüne kadar yaptıkların, anasayfalarımızın amına koyduğun yetmezmiş gibi bir de, bana hakkında yazı da yazdırıyorsun ya, ne diyebilirim ki. Facebook'un pislik değişimlerinden bir tanesinin daha yol açtığı, ülkemiz başta olmak üzere küresel olarak geniş bir sorun haline gelen bu 'bulunduğun yeri bildirme' özelliği, facebook ve twitter gibi iki önemli sosyal paylaşım sitelerinin önde gelen özelliklerine eklendi ekleneli, anasayfaya bakmaz oldum ey dostlar. Özellik hoş, amma velakin kullanmasını bilene. Hani, artık öyle bir duruma gelelim ki, birşeyin ağzına sıçmadan ve bokunu çıkarmadan, uzun vadede tadını çıkaralım. Ama kimlerden, nasıl beklentiler içerisine giriyorum. Hata ben ve benim gibi düşünenlerde şu durumda.

Henüz, birkaç ay öncesine kadar böyle bir özellik yok iken, insanlar sadece şehirler ve ülkeler arası seyahatlerini, kısa ve net bir şekilde belirtirken, o gelişmiş özelliğin web sitelere eklenmesi sonrasında ; o masum, kısa ve öz olan yer bildirimlerinin tecavüze uğraması kaçınılmaz bir hal almıştı. Bu özelliğin bokunu çıkararak, defalarca ve defalarca, insanlara birşeyleri kanıtlamak kaygısı ile belirtilen o yer imleri... allam naptık biz ya ? naptıkta bu şekilde cezalandırıyorsun bizleri ? Höff, neyse. Bu özelliğin dibine vuranların bundan ne tür bir zevk aldıklarını ciddi şekilde, birinci ağızlardan duymak istiyorum. Hayır, bunu yapmak nasıl bir hoşnutluk verebilir ki insana ? bir kere yaparsın okay, ikincisi de aynı şekilde, üçüncü de neyse dersin ve sınırı koyarsın ama öyle insanlar tanıdım ki, gün içerisinde 28 bildirimde bulunuyorlar. Buna yapmaya, onları zorlayan durum neyse bana yönlendirin, çıktığı yere geri göndereceğim. Buna vakit bulabilmeleri ne kadar güzel bir şans öyle değil mi ? İnsanların günlük rutinleri yeterince yorucu bir tempoya sahip olmasına karşın bu insanların her adımlarını, listelerinde ki insanlara belirtmelerinde ve bunu yaparken duydukları heyecanlarında ki durumun garipliğini görebiliyor musunuz ? Ben göremiyorum mk, görebilen var ise derhal belirtsin, bilinçlenelim.

Az önce şahit oldum mesela. Listemde ki çocuğun teki hastalanmış, acile kaldırılmış ve resmen öte ki tarafın ışığını az da olsa görmesine rağmen, sıkılmadan üşenmeden anında bunu facebook üzerinden bildirmiş donkişot. İletiyi aynen alıntılıyorum ; ''- Acil :(((:(::(''.. Gelen yorumlar, vaziyetin ortada olmasının getirdiği komiklikten de öte bir hava katmış olaya, farklı bir boyut kazandırmış. Orospu çocuğunun bildirimine gelen yorumlar ise aynen şu şekilde ; 'Aa sabah birşeyin yoktu ama ? :((, olum noldu lan ?, canım umarım en kısa zamanda iyileşirsin, ayten teyzem sana iyi bakmıyor mu ya :(((((' Ayten teyze muhtemelen o esnada, geberip gitsin domuzun dölü diye dualar ediyordur bana kalırsa. Lan bok yiyenin evladı, bacağı, kalçadan ayağa yemek üzeresin hala bir iş, birşeyleri kanıtlayıp dikkat çekme çabasındasın. Ne yaşadın aşağılık kompleksli ? Her neyse. Aynı çocuk, hala acilde olmasına karşın dakikalar sonra, yine içerisinde bulunduğu durumu umursamadan, aşk acısı konulu o can alıcı, beyin sikici parçalardan bir tanesini paylaşmaktanda alıkoymuyor kendisini. Küfür etmiycem, etmiycem, etmem için bir sebep yok. Titriyorum, biri kahve getirsin bana..

Keşke sadece bu, doğarken kafasını annesinin vajinasına defalarca vurmuş olan arkadaşımızdan ibaret olsa. Allah kahretsin ki bununla sınırlı değil. Örneğin, bir kız arkadaşımız daha bu hastalığa yakalanmış durumda. Doktorlar, biraz daha yer bildirimi yaptığı taktirde beyin ölümünün gerçekleşeceğini söylüyorlar. Hadi, her gün birimiz bu kızı gezmeye çıkartıyoruz. 1 haftada kısmı felçi gerçekleştiririz sanırım. Bu kızcağız, o kadar popülermiş ki, her gece farklı bir mekandan bizlere selam yolluyor. Ama yetmez, gerçekten yetmez güzelim. Ben artık senden şöyle tuvalete gidip, sıçarken bir yer bildiriminde bulunmanı bekliyorum. Mesela, Merve şu an -Klazöt'te sıçıyor'da. Veya, Ceren - Bacaklarım orman olmuş yeaa, vurucam ağdayı vurucam ağdayı'da, gibi, normalde görmemiz olağandışı olmayan, artık bu tür bildirimlere dahi psikolojik ve ruhen hazır hissettiğimiz ataklar bekliyorum bu kankitoşlardan. 

Bakın yarrack obama'lar, şayet biraz daha bu ısrarcı tavırla bu boku yemeye devam ederseniz, alayınızın ağzına sıçmaktan çekinmem. O yüzden, şimdi yavaşça o yer bildirimi seçeneğinden uzaklaşın ve geriye yaslanıp derin bir nefes alın. Ya da direkt bi camdan falan atlayın amına koyim, zor değil yani atlarken bildirimde bulunmak çok daha kolay hatta. Aksi taktirde, devlet atama bekleyen bütün öğretmenleri 'Psikolojik danışma servisleri'ne atamak zorunda kalacak. Ehh bıktım lan cidden.

                
                             

3 yorum:

  1. hiç gülcem yoktu. ama çok güldüm.:))aynen bende tıpatıp aynı fikirlerdeyim ve bazı şeyleri hiçmi hiç anlamıyorum...herşeyi her anı paylaşanlar hakkaten bende miğde bulandırdı..takip etmeme gibi bi seçenek var en azından ....

    YanıtlaSil